Tuesday, November 29, 2011

Filled Under: , ,

ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္၊ သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္


 ေရွ႕ေနဦးမင္းလြင္ဦး
 အာရွလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္

Commission for Legal Affairs and Special Cases
ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္၊ သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္

အရပ္သားအမည္ခံ အစိုးရသစ္ ရဲ႕ လက္ထက္မွာ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္ထားတဲ့ ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္နဲ႕ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ေတြကိုဖြဲ႕စည္းထားရွိျပီး တဲ့ေနာက္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကေနျပီး ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ ၁၉ ဖြဲ႕ကိုဖြဲ႕စည္းထူေထာင္ခဲ့တာ ကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ႏို၀င္ဘာ ၁၆ ရက္ေန႕မွာ က်င္းပ တဲ့ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ရဲ႕ ၄၈ ရက္ ေျမာက္ေန႕မွာျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌက ၾသဂုတ္လ ၂၈ ရက္ေန႕က ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၂ ပုဒ္မခြဲ (ဇ) အရ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့ တည္ဆဲဥပေဒ မ်ားအားစိစစ္သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္ ရဲ႕အမည္ကို ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥ ရပ္မ်ား ေလ့လာ၊ဆန္းစစ္၊သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္အျဖစ္ အမည္ေျပာင္းဖို႕နဲ႕ တႏွစ္သက္တမ္း အျဖစ္ တာ၀န္ ေပးမဲ့သူမ်ားကိုလည္းေရြးခ်ယ္ခန္႕အပ္ဖို႕ တင္ျပလာတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ အမည္ေျပာင္းေပမဲ့အႏွစ္သာရမေျပာင္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ဘာမွေျပာစရာမလိုပါ။ နဂိုမူလ အမည္က တည္ဆဲဥပေဒမ်ားအားစိစစ္သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လက္ရွိလိုက္နာက်င့္သံုးေနတဲ့ဥပေဒေတြကိုစိစစ္သံုးသပ္ျပီး၊ ျပင္ဆင္သင့္၊ျဖည့္စြက္သင့္၊ ေခတ္ကာလနဲ႕မညီညြတ္ေတာ့ရင္ ဖ်က္သိမ္းသင့္ ရင္ဖ်က္သိမ္းဖို႕ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကို အၾကံျပဳတင္ျပရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အမည္ေျပာင္းတဲ့ေနရာမွာ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္ မ်ားေလ့လာ၊ဆန္းစစ္၊ သံုးသပ္ေရး ေကာ္မရွင္အျဖစ္ေျပာင္းလဲလိုက္တဲ့အတြက္ တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားသာမကပဲ အသစ္ျပဌာန္းမဲ့ ဥပေဒမ်ားကိုပါ စိစစ္သံုးသပ္ရမဲ့ေကာ္မရွင္အျဖစ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြေျပာင္းလဲသြားတာကိုေတြ႕ရမွာပါ။ အထူးကိစၥရပ္မ်ားဆိုတဲ့စကားရပ္ နဲ႕ပတ္ သက္လို႕ေတာ့ ဘယ္လိုကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို အနက္အဓိပါယ္ရွင္းျပထားတာ မေတြ႕ရပါဘူး။ ဒီလိုေျပာင္းလဲဖြဲ႕စည္းတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္သူေတြတာ၀န္ယူမလဲဆိုတာကလဲ စိတ္၀င္စား စရာေကာင္းပါတယ္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဒုတိယဥကၠဌျဖစ္သူ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာ ကဥကၠဌျဖစ္ျပီး ဒုဥကၠဌမ်ားအျဖစ္ အမ္းမဲဆႏၵနယ္က ဦးသိန္းေဆြ၊နဲ႕ျမိတ္မဲဆႏၵနယ္မွ ယုဇန ဦးေဌးျမင့္တို႕က တာ၀န္ယူၾကမွာျဖစ္တယ္။က်န္တဲ့အဖြဲ႕၀င္ေတြထဲမွာ အျငိမ္းစားယူထားတဲ့ သံအမတ္၊ႏိုင္ငံျခားေရးဌာနကညြန္ခ်ဳပ္၊တရားလႊတ္ေတာ္ညြန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္နဲ႕ညြန္ၾကားေရးမွဴး၊ အျငိမ္းစားပါေမာကၡမ်ားနဲ႕လက္ရွိပါေမာကၡမ်ား၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးဌာန စစ္ဥပေဒခ်ဳပ္ရံုး၊ အျငိမ္းစားေရွ႕ေနခ်ဳပ္ရံုးညြန္ၾကားေရးမွဴးနဲ႕ အျငိမ္းစားတိုင္းေဒသၾကီးဥပေဒအရာရွိတို႕ပါ၀င္ ျပီးႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွ လြတ္လပ္တဲ့သူမ်ားလို႕ဆိုႏိုင္တဲ့ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ ေရွ႕ေနဦးျမင့္ လြင္ နဲ႕ တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ေရွ႕ေနဦးသန္းေမာင္တို႕ ၂ ဦးသာပါ၀င္တာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ဥပေဒကၽြမ္းက်င္သူမ်ားပါ၀င္လာတာေတြ႕ရေပမဲ့ လြတ္လပ္စြာေဆာင္ရြက္ႏိုင္မဲ့သူမ်ားလို႕ ေတာ့မဆိုႏိုင္ပါဘူး။ေကာ္မရွင္ရဲ႕လုပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႕တာ၀န္မ်ားကိုေဖၚျပရာမွာ ေကာ္မရွင္ဟာ အထူး ကိစၥရပ္မ်ားေပၚေပါက္လာပါက ၎ကိစၥရပ္မ်ားအား ဥပေဒအျမင္ႏွင့္ ယွဥ္၍ေလ့လာ ဆန္းစစ္ သံုးသပ္ျပီး လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ မွတဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႕ အစီရင္ခံ တင္ျပရမယ္ လို႕ေဖၚျပထား ပါတယ္၊
ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၀င္ မ်ားဟာ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားပါျပဌာန္းခ်က္မ်ားကိုမဆန္႕က်င္လွ်င္ လြတ္လပ္စြာေျပာဆို ေဆြးေႏြးခြင့္ရွိတယ္လို႕ ဆိုထားတဲ့အတြက္ အကန္႕အသတ္နဲ႕သာေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ္ ဆိုတာ ေျပာစရာမလိုပါဘူး။
ႏိုင္ငံတကာအစိုးရမ်ားရဲ႕လႊတ္ေတာ္ေတြမွာလဲ ယခုလိုမ်ိဳး ဥပေဒမ်ားကို ေလ့လာ သံုးသပ္ဖို႕ ဥပေဒပညာရွင္မ်ားပါ၀င္တဲ့ေကာ္မရွင္ေတြ၊ဒါမွမဟုတ္ အဖြဲ႕ေတြ ကိုဖြဲ႕စည္း လုပ္ေဆာင္တာ ေတြကိုေတြ႕ရမွာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုဖြဲ႕စည္းလိုက္တဲ့ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕၀င္ေတြဟာ ျပည္သူေတြ အတြက္ အက်ိဳးရွိမဲ့၊ ျပည္သူေတြရဲ႕အခြင့္အေရးေတြကို အကာအကြယ္ေပးမဲ့ ဥပေဒမ်ား ျပဌာန္းႏိုင္ေအာင္ ေလ့လာ၊ သံုးသပ္၊ ဆန္းစစ္ျပီး ေခတ္နဲ႕ အညီျပင္ဆင္သင့္တာ ကိုျပင္ဆင္ ႏိုင္ေအာင္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္၊ အစိုးရအာဏာပိုင္အဖြဲ႕ အစည္းနဲ႕ ဥပေဒျပဳေရး က႑ေတြကို တဖက္တလမ္းက ေထာက္ပံ့ကူညီေပးရတာျဖစ္တယ္။
အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာျပဌာန္းခဲ့တဲ့ ဥပေဒေတြ၊ ဥပေဒအျဖစ္ျပဌာန္းေပးဖို႕မူၾကမ္းတင္သြင္း တာေတြကိုေလ့လာၾကည့္ရင္ လယ္ယာေျမဥပေဒမူၾကမ္းကို ၾကံ႕ဖြံ႕အတြင္းေရးမွဴးလုပ္ခဲ့တဲ့ ဦးေဌးဦး၊ လြတ္လပ္စြာစီတန္းလွည့္လည္ဆႏၵေဖၚထုတ္ေရးဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္ထဲေရး၀န္ၾကီး လုပ္ခဲ့တဲ့ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္ဦးစတဲ့ ၾကံ႕ခုိင္ဖြံ႕ျဖိဳးေရး အသင္းရဲ႕အမတ္မင္းမ်ားကသာ ဦးေဆာင္ တင္သြင္းေနျပီးျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္နဲ႕အမ်ိုဳးသားလႊတ္ေတာ္ကလဲ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား မကန္႕ကြက္ႏိုင္ေအာင္ ထိုင္၊ထ ေျဗာင္မဲေပးစံနစ္ကိုက်င့္သံုးတာ၊ ေဆြးေႏြး တိုင္ပင္ညွိႏႈိင္းဖို႕ လံုေလာက္တဲ့အခ်ိန္မေပးတာ အၾကံျပဳတင္ျပခ်က္ေတြဟာ လက္ရွိအစိုးရ အတြက္အက်ိဳးထိခုိက္ေစမဲ့ကိစၥရပ္ျဖစ္ေနရင္ ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းခိုင္းတာစသျဖင့္ နည္းမ်ိဳစံုနဲ႕ပိတ္ပင္ဟန္႕တားထားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။
အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ကလည္း ၁၆-၁၁-၂၀၁၁ ရက္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ၄၈ ရက္ ေျမာက္ အစည္းအေ၀းမွာ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥမ်ားေလ့လာဆန္းစစ္သံုးသပ္ေရး ဖြဲ႕ စည္းခဲ့သည္မွာ အလြန္သင့္ျမတ္သည္ကိုေတြ႕ရေၾကာင္း၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၌လည္း ဥပေဒ ပညာရွင္မ်ားပါ၀င္ေသာ အၾကံေပးအဖြဲ႕ဖြဲ႕စည္းရန္ယခင္ကပင္စဥ္းစားထားပါေၾကာင္း ပညာရွင္မ်ားအတြက္ပံုေသလစာနဲ႕အေဆာင္အေယာင္မ်ား အတြက္ပါ ဥပေဒတရပ္ ျပဌာန္း ပါက ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနဲ႕ညီ၊ မညီ စဥ္းစားေန၍ ေႏွာင့္ေႏွးေနတာျဖစ္ေၾကာင္း ထိုသို႕ ေသာေကာ္မရွင္မ်ားထံမွ မွန္ကန္ေသာဥပေဒေရးရာအယူအဆမ်ားနဲ႕အၾကံဥာဏ္မ်ား ရယူႏိုင္ သျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံုရံုးမွသေဘာထားမွတ္ခ်က္ယူရန္ လိုအပ္ ျခင္း ရွိခ်င္မွရွိေတာ့မွာျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ က မွတ္ခ်က္ ေပးထားတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။
ဒါေတြကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္က ေနအတည္ျပဳေပးလိုက္တဲ့ဥပေဒကို အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္က ထပ္မံျဖည့္စြက္ခ်က္ ေတြနဲ႕ ဥပေဒအစိတ္အပိုင္းအျဖစ္အတည္ျပဳ ျပီးဥပေဒေရးဆြဲေရးေကာ္မတီက ဥပေဒအျဖစ္ျပဌာန္းႏိုင္ဖို႕ေရးဆြဲတဲ့ လုပ္ငန္းရပ္ေတြကို လုပ္ေဆာင္ရာမွာယခုအမည္ေျပာင္းလဲဖြဲ႕စည္းလိုက္တဲ့ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာ ဆန္းစစ္၊ သံုးသပ္္ေရးေကာ္မရွင္ရဲ႕ အခန္းက႑က ပိုမိုအဓိက က်တဲ့ေနရာ ကပါ၀င္ လာတာကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ျပည္သူေတြကိုအက်ိဳးျပဳမဲ့ဥပေဒေတြကိုအလြယ္တကူမျပဌာန္းႏိုင္ေအာင္စီမံေဆာင္ရြက္တာ
လား ဒါမွမဟုတ္ အာဏာပိုင္မ်ားနဲ႕စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ၾကီးမ်ားလြတ္လပ္စြာလုပ္ကိုင္ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ဖို႕ ဥပေဒေတြျပင္ဆင္ျပဌာန္းေပးဖို႕ေဆာင္ရြက္မွာလားဆိုတာကိုေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပ လိုက္ရပါတယ

0 comments:

Post a Comment