Saturday, November 05, 2011

Filled Under:

စစ္ေၾကာင္းက ဖမ္းဆီးသြားခဲ့တဲ့ သင္းေထာက္ဆရာ...Mizzima

စစ္ေၾကာင္းက ဖမ္းဆီးသြားခဲ့တဲ့ သင္းေထာက္ဆရာ

အီးေမးလ္ပုိ႔ရန္ ပရင့္ထုတ္ရန္ PDF ဖုိင္ရယူရန္

ခ်င္းမုိင္(မဇိၥ်မ) ။      ။ KIO ဌာခ်ဳပ္တည္ရွိရာ လုိင္ဇာၿမိဳ႕ႏွင့္ ၁၅ မုိင္အကြာရွိ ဗန္ေမာ္ခ႐ိုင္ ေဒါ့ဖုန္းယန္ၿမိဳ႕နယ္ခြဲ နမ္ဆန္ယန္ ေက်းရြာအတြင္း အစုိးရတပ္ဖြဲ႔မ်ားမွ နယ္ေျမရွင္းလင္းေရး ဝင္ေရာက္ကာ ကက္သလစ္ အသင္း
ေတာ္မွ  ဦးဂ်န္မာေအာင္လီ အပါအဝင္ အမ်ဳိးသား ငါးဦးကုိ ယခုလ ၁၆ ရက္ေန႔က ႐ိုက္ႏွက္ ဖမ္းဆီး ေခၚ
ေဆာင္သြားခဲ့သည္။

ထိုသူတုိ႔ကုိ တနလၤာေန႔ နံနက္ပုိင္းတြင္ ျပန္လႊတ္ေပးခဲ့သည္။ အစိုးရတပ္၏ ဖမ္းဆီးေခၚေဆာင္ျခင္း ခံရသူမ်ားတြင္ ပါဝင္သူတဦးျဖစ္သည့္ အသက္ ၄၉ ႏွစ္အရြယ္ သင္းေထာက္ဆရာ ဦးဂ်န္မာေအာင္လီကုိ ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္ သြားသည့္ အေျခအေနမ်ားကုိ သိရွိရန္ မဇိၥ်မက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းထားသည္။

ဆရာတုိ႔ကုိ ဘယ္လုိ ဖမ္းဆီးသြားခဲ့တာလဲ။

“တနဂၤေႏြေန႔ကပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဘုန္းႀကီးေတြလည္းမရွိေတာ့
“ဒီရြာေတြက ေယာက္်ားတုိင္းက ျပည္သူ႔စစ္ေတြ
ျဖစ္တယ္။ ေကအုိင္အုိ ဝန္ထမ္းေတြပဲ မင္းတုိ႔
ေသနတ္ဘယ္မွာ သိမ္းထားလဲ ေျပာဆုိၿပီး
ေနာက္ေက်ာကုိ ေသနတ္ဒင္နဲ႔ထု၊  ေျခေထာက္
နဲ႔ကန္ ၿပီးေတာ့ ေသနတ္ ဂိုေဒါင္ဘယ္မွာလဲ။ ခ်ိန္ကုိက္ဗံုး ဘယ္မွာထည့္ထားလဲေမးတယ္။ မယံုရင္ ဗံုး ရွိ၊ မရွိ က်ေနာ္ ေျပးျပပါ့မယ္။ ဒီမွာက ဘယ္ေကအုိင္အုိ တပ္ဖြဲ႔မွ မလာဘူး။ ဆုိၿပီး က်ေနာ္က ေျပာတယ္။”
က်ေနာ္က ဦးေဆာင္ၿပီး ဘာသာဝင္ေတြနဲ႔ ဆုေတာင္းဝတ္ျပဳ
ဖုိ႔ က်ေနာ့္ကုိ တာဝန္ေပးထားတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္က လည္း မနက္ ရွစ္နာရီမွာ စတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေသနတ္ သံေတြ ၾကားရေတာ့ ကိုးနာရီမွ စမယ္ဆုိၿပီး လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္ အစုိးရတပ္ေတြ ဝင္လာၿပီး ဖမ္းဆီးသြားတာပါ။”

သူတို႔က ဘာ့ေၾကာင့္ ဆရာတို႔ကို ဝင္ဖမ္းတယ္လို႔ ယူဆသလဲရွင့္။

“ဒီရြာေတြက ေယာက်ာၤးတုိင္းက ျပည္သူ႔စစ္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ေကအုိင္အုိ ဝန္ထမ္းေတြပဲ မင္းတုိ႔ ေသနတ္ဘယ္
မွာ သိမ္းထားလဲေျပာဆုိၿပီး ေနာက္ေက်ာကုိ ေသနတ္ဒင္နဲ႔ထု၊  ေျခေထာက္နဲ႔ကန္ ၿပီးေတာ့ ေသနတ္ ဂိုေဒါင္ ဘယ္မွာလဲ။ ခ်ိန္ကုိက္ဗံုး ဘယ္မွာထည့္ထားလဲ ေမးတယ္။ မယံုရင္ ဗံုး ရွိ၊ မရွိ က်ေနာ္ ေျပးျပပါ့မယ္။ ဒီမွာက ဘယ္ေကအုိင္အုိ တပ္ဖြဲ႔မွ မလာဘူး။ ဆုိၿပီး က်ေနာ္က ေျပာတယ္။”

အစုိးရတပ္ဖြဲ႔ေတြက ဘယ္လုိ စၿပီး ဝင္ေရာက္လာတာလဲ။ ဆရာတို႔ကို ဘယ္တပ္က ေခၚသြားတာလဲ။

“နမ့္ဆမ္ျမစ္ကမ္းဘက္က တပ္ဖြဲ႔တဖြဲ႔ ဝင္လာတယ္။ ဘယ္ဘက္မွာလဲ တျခားတဖြဲ႔လည္း တက္လာတယ္။ မုိးေမာက္ အေျခစုိက္ထားတဲ့ ခမရ (ေျချမန္တပ္ရင္း) ၄၃၈ နဲ႔ မႏၲေလးေအာက္ပုိင္းက ခမရ ၁၂၁ တုိ႔က တပ္ဖြဲ႔ေတြ ဝင္လာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို ေခၚသြားတာက ခမရ ၄၃၈ တပ္ဖြဲ႔ေတြ ေခၚသြားတာပါ။”

အဖြဲ႔က ႏွစ္ ဖြ႔ဲဆုိေတာ့ အင္အား ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္လုိ႔ သိရလဲ။

“က်ေနာ္တုိ႔ကုိ ေခၚသြားတဲ့ သူနာမည္က ဒုတပ္ရင္းမႉး ေအာင္ႏုိင္ဦးလုိ႔ ေျပာတယ္။ သူကုိယ္တုိင္ေျပာျပတာက သူတုိ႔ တပ္ရင္းက အင္အား ၁၅၀ ရွိတယ္။ တျခားအဖြဲ႔ကလည္း ၁၅၀ ရွိတယ္။ အားလံုး သံုးရာေလာက္ ရွိတယ္ လုိ႔ ေျပာျပတယ္။”

အစုိးရတပ္ဖြဲ႔က ဘယ္လုိ ေျပာၿပီးေတာ့ ဖမ္းဆီးသြားတာလဲ။

“က်ေနာ္တို႔က ေသနတ္သံၾကားလုိ႔ ခဏေလး ေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္ ကိုးနာရီခြဲေလာက္မွာ သူတို႔ အစုိးရဘက္က
ေသနတ္နဲ႔ ပစ္တယ္။ က်ေနာ္က ေသနတ္ခ်ိန္တာ ေတြ႔လုိက္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ အရပ္သားေတြပါ ခင္ဗ်ားဆုိၿပီး
ေျပာၿပီးေတာ့ လဲွခ်လုိက္တယ္။ က်ေနာ္ မလွဲခ်ဘူးဆုိရင္ ေသနတ္ေတာင္ ထိသြားမယ္ထင္တယ္။ အသက္ႀကီး တဲ့ အဘြားနဲ႔ ကေလးေတြက ေအာ္ငုိၾကၿပီ။ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ ေယာက္်ား ငါးဦးကုိ ထုိင္ခုိင္း၊ ေမးျမန္းၿပီး
ေတာ့ ႀကိဳးတုတ္ၿပီးေတာ့ ဖမ္းဆီးသြားတယ္။”

ဘယ္လုိ ႀကိဳးနဲ႔ ခ်ည္ၿပီး ေခၚသြားတာလဲ။

“က်ေနာ္တုိ႔ မယ္ေတာ္ဂူထဲက ဝုိင္ယာႀကိဳးနဲ႔ အကုန္ျဖတ္ၿပီးေတာ့ လက္ႏွစ္ဘက္ ခ်ည္ၿပီးေခၚသြားတာ။ က်ေနာ္
က အဲဒီအခ်ိန္ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္သြားတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ KIA တပ္ဖြဲ႔ေတြ လာပစ္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ေသ
ႏုိင္မယ္။ ေတာ္ေသးတယ္။ KIA တပ္ေတြက လာမပစ္လုိ႔ ေတာ္ေတာ့တယ္။”

“ဘုရားေက်ာင္းထဲမွာ အကုန္စစ္ေဆးတယ္။ ဗံုးေတြရွိ မရွိ၊ ေသနတ္ေတြ ဘယ္မွာထားလဲ။ ခ်ိန္ကုိက္ဗံုး ဘယ္မွာ
ျမႇပ္ထားလဲဆုိၿပီး ေမးၿပီးေတာ့ ေျခေထာက္နဲ႔ကန္၊ ေသနတ္ဒင္နဲ႔ထု။ အဲဒါၿပီးေတာ့ ဝုိင္ယာႀကိဳးနဲ႔ခ်ည္ၿပီး ေခၚသြား တယ္။ ေနာက္ အိမ္ ႏွစ္လံုး၊ သံုးလံုး အေက်ာ္ေလာက္မွာ ေက်ာပုိးအိတ္ ခုႏွစ္ခု ခ်ထားတယ္။ အဲဒီ အိတ္ေတြကုိ ထမ္းပါဆုိၿပီး အမိန္႔ေပးတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔က လက္ခ်ည္ထားလုိ႔ ထမ္းလုိ႔ မရဘူးလုိ႔ ေျပာလုိက္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ လက္ကုိ ျဖည္ၿပီးေတာ့ မထြက္ေျပးဖုိ႔ ေျပာတယ္။ အဲဒီအိတ္ထမ္းၿပီးေတာ့ နားနားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔က သံုးဖာ လံုေလာက္အေဝးမွာ နာရီ  သံုးနာရီေလာက္ ေလွ်ာက္လုိက္ရတယ္။ နမ္ဆန္ယန္မွာရွိတဲ့ ‘ေလာကသာမေစတီ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း’မွာ ဝင္နားလုိက္တယ္။”

ဘယ္လုိေၾကာင့္ အခုလုိ ျပန္လည္ လႊတ္ေျမာက္လာတာလဲ။

“က်ေနာ္တုိ႔ ေလာကသာမေစတီ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ေရာက္ေတာ့ KIO ဘက္က လုိက္ပစ္ေတာ့ ေသနတ္ၾကီး ငယ္ေတြနဲ႔ ပစ္ခတ္ၾကတယ္။ အဲဒီကုိ ေရာက္ေတာ့ သူတုိ႔ဘက္မွာ စကားျပန္ တေယာက္ ပါတယ္။ ရဝမ္ အမ်ဳိးသားပဲ၊ ကခ်င္စကားဝဲဝဲနဲ႔ ေျပာတတ္တယ္။ သူက စကားေျပာစက္ ကုိင္ထားတယ္။ KIO ဘက္က ေျပာ တာေတြ အကုန္လံုး အဲဒီလူက နားေထာင္လုိ႔ ရေနတယ္။ အစိုးရတပ္ ၄၃၈ ေတြက ႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္ ဘုရားေက်ာင္းမွာ ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကို ေမးတယ္။ ျပန္ခ်င္လား၊ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ လုိက္မလား။ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႔ လုိက္ရင္ေတာ့ ၿငိမး္ခ်မ္းတဲ့ ေနရာေရာက္ရင္ ျပန္လႊတ္ေပးမယ္ ေျပာတယ္။ သူတို႔က က်ေနာ္တို႔ကို လႊြတ္လုိက္ ရင္လည္း ေနာက္မွ ေရာက္တဲ့ စစ္ေၾကာင္းေတြက ၾကမ္းတယ္ ေျပာတယ္။ သူတို႔က အာမမခံႏုိင္ဘူးတဲ့။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဒီ နမ့္ဆန္ယန္ဘက္က ေယာက္်ားေတြက ေကအုိင္ေအ ျပည္သူ႔စစ္ေတြပဲ။  ဒါေၾကာင့္ အကုန္လုံးကုိ သတ္၊ အမ်ဳိးသမီးေတြက သတင္းေပးျဖစ္တဲ့ အတြက္ သူတုိ႔အကုန္လံုးကုိ ဖမ္းဆီးဖုိ႔ အထက္က အမိန္႔ေပးထားတယ္ ဆုိၿပီး ဒုဗုိလ္မႉး ေအာင္ႏုိင္ဦးက ေျပာတယ္။”

“အဲေတာ့ က်ေနာ္ကေနာက္ေန႔မနက္မွ က်ေနာ္ဘာသာဝင္ေတြကုိ သြားေခၚရမယ္။ က်ေနာ့္ကို ေစာင့္ေနၾက တယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ ျပန္မယ္လုိ႔ ေျပာလုိက္တယ္။ အဲဒါနဲ႔ နာရီပုိင္း အေတာအတြင္းမွာပဲ အကုန္လံုးကုိ
ေခၚသြားတာ။  ခဏေနဆုိရင္ တျခားစစ္ေၾကာင္းေတြ တက္လာရင္ ပစ္သတ္လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ တနာရီ အတြင္းမွာ ျပန္ဆုိၿပီးေျပာလုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ျပန္လြတ္လာတယ္။”

လုိင္ဇာဘက္ကုိ ဘယ္အခ်ိန္မွ ေရာက္ခဲ့တာလဲ။

“က်ေနာ္တုိ႔ကို ျပန္ခုိင္းေတာ့ ရြာလယ္ေခါင္လမ္းကေန မသြားဘဲ။ ေတာလမ္းကေန ျပန္သြားတယ္။ နမ့္ဆန္ယန္ ရြာျပင္မွာရွိတဲ့ က်ေနာ့္အိမ္ကုိ ဝင္မယ္လုပ္ေတာ့ ခမရ ၁၂၁ တပ္ဖြဲ႔ေတြက အိမ္ေတြ မီး႐ႈိ႕ေနတာေတြ ေတြ႔ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ လုိင္ဇာဘက္ကုိ ထြက္ေျပးလာတာဘဲ။ က်ေနာ္ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္ အိမ္အလံုးေပါင္း ၁ဝ လံုးေက်ာ္ မီးေလာင္ေနၿပီ။ ေန႔လည္ ၁၂ နာရီေလာက္မွာ လုိင္ဇာကုိ ေရာက္သြားတယ္။”

အိမ္ မီး႐ႈိ႕တာကို ဘယ္လုိ ေတြ႔ရတာလဲ။

“ႏွစ္ျခင္းအသင္းေတာ္ ဘုရားေက်ာင္းနဲ႔ အနီးကပ္မွာ က်ေနာ္တို႔ကုိ မလြတ္ေပးခင္မွာဘဲ သင္းေထာက္ ဆရာ ဦးေအာင္ဆန္းရဲ႕ အိမ္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွ႕မွာ ၁၂၁ တပ္ဖြဲ႔တဦးက မီး႐ႈိ႕လုိက္တာ။ အဲဒီအိမ္က ဝါးနံရံမွာ ေရနံ
ေခ်းသုပ္ထားေတာ့ ေလာင္ကြ်မ္းသြားတာပဲ။ တျခားအိမ္ေတြက ဘယ္လုိပံုစံ မီး႐ႈိ႕လုိက္တယ္ဆုိတာက မသိ
ေသးဘူး။”

က်န္တဲ့ အမ်ဳိးသား ငါး ဦးကေရာ အခု ဘယ္မွာလဲ။

“သူတို႔က ဦးမလိေနာ္ေတာင္၊ ဦးမလိတူးေခ၊ ဦးအားဝူ၊ ရွမ္းအမ်ဳိးသား ေလာင္းလု ပါ။ က်ေနာ္တုိ႔အားလံုး အခု လုိင္ဇာကုိ ေရာက္ေနၾကပါၿပီ။”

စစ္ေၾကာင္းေတြထဲမွာ ေပၚတာဆြဲခံရတဲ့ အရပ္သားေတြကိုေရာ ေတြ႔လား။

“အဲဒီမွာ တာေလာၾကီးဘက္က ရွမ္း-ဗမာပဲ။ သူက ေကအုိင္ေအရဲ႕ ျပည္သူ႔စစ္အဖြဲ႔ဝင္။ သူ႔ကုိ လက္နက္နဲ႔ အတူ ဖမ္းဆီးခံထားရတယ္။ ေနာက္ ငွက္ေပ်ာ္ၿခံမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ လီဆူး အမ်ဳိးသားတေယာက္ ပါတယ္။ တေယာက္က (အိႏၵိယႏြယ္ဖြား)။ တေယာက္က ဗမာ။ သူတုိ႔ကုိ ေပၚတာ ေခၚသြားတာ။ အားလံုး ေလးေယာက္ ပါတယ္။ သူတုိ႔က ႏွစ္ပတ္ေလာက္ လုိက္ေနရၿပီတဲ့။ သူတုိ႔က အစုိးရစစ္တပ္နဲ႔အတူ ေရာပါလာတာ။ က်ည္ဆံ အိတ္ေတြ ထမ္းေပးတာေပါ့။”

အခုလို ဖမ္းဆီးခံရၿပီးေတာ့ အစုိးရတပ္ဖြဲ႔က ဘယ္လုိ ျပန္လြတ္ေပးလုိက္တာလဲ။

 ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ကုိ စကားပါးလုိက္တယ္။ KIO နဲ႔ ေတြ႔ရင္ ေျပာျပပါတဲ့။ က်ေနာ္တုိ႔က လမ္းရွင္းဖုိ႔ လာတာပါ။ သူတုိ႔ကုိ မပစ္ရင္ မပစ္ဘူး။ သူတို႔ကို စပစ္ရင္ သူတုိ႔လည္း ပစ္လာမွာပဲ။ အခု ဗန္းေမာ္လမ္းဘက္ ကေန တပ္ရင္း ေျခာက္ရင္း တက္လာမယ္။ ျမစ္ၾကီးနားလမ္းဘက္ကေန တပ္ရင္း သံုးရင္း တက္လာမယ္။ အား
လံုး တပ္ရင္း၊ တပ္မ ကိုးရင္း တက္လာဖုိ႔ရွိတယ္။ သူတုိ႔က ကားနဲ႔ ပစၥည္းေတြ သယ္လာၿပီးေတာ့ လုိင္ဇာ ကို အျမစ္ျဖတ္တုိက္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ ရွိတယ္ဆုိၿပီး ဒုဗုိလ္မႉး ေအာင္ႏုိင္ဦးက ေျပာတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ ဆုိတာ ကေတာ့ မေျပာဘူး။”

တျခား ဘာမ်ား ေျပာျပခ်င္တာ ရွိေသးလဲရွင့္။

“က်ေနာ္က အရင္တုန္းကလည္း ေပၚတာစြဲခံရဖူးတယ္။ အဲဒီတုန္းက လက္နက္ၾကီးေတြ သယ္ရတယ္။ အခု တပ္ဖြဲ႔ေတြက လက္နက္ၾကီးေတြ မပါဘူး။ တကယ္ပဲ သူတုိ႔ေျပာသလုိ လမ္းရွင္းဖုိ႔ပဲ လာတာလား။ တကယ္ပဲ မွန္သလားဆုိေတာ့ လက္နက္ၾကီးေတြက ေနာက္မွ ေရာက္လာမလားေပါ့ေနာ္။ တကယ္ပဲ လုိက္ဇာကုိ တုိက္ဖို႔ လားေတာ့ မသိဘူး။”

0 comments:

Post a Comment