Sunday, May 31, 2009

Filled Under:

နအဖသည္ ဥပေဒႏွင့္အညီ တရားစြဲဆိုႏိုင္သည့္ အစိုးရမဟုတ္

မင္းလြင္ဦး
ဂြ်န္လ ၁ ရက္၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္

ဂၤလိပ္လက္ေအာက္သို႔ ကိုလိုနီအျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္္ငံ က်ေရာက္စဥ္ ၿဗိတိသွ်အစိုးရက လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းၾကသည့္ ေတာ္လွန္ေရး သမားမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ဟန္႔တား၊ တားဆီးႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ၁၈၇၅ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အကာအကြယ္ေပးေရး ဥပေဒ State Protection Law အျဖစ္ ျပဌာန္းက်င့္သံုး ခဲ့သည္။ ထိုဥပေဒကို ၁၉၇၅ ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာက္ယွက္ ဖ်က္ဆီးသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ အကာအကြယ္ ေပးသည့္ ဥပေဒအျဖစ္ ျဖည့္စြက္မြမ္းမံ၍ ျပန္လည္ျပဌာန္းျခင္း ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီး လိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒသည္ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ လက္ထက္ ဆိုရွယ္လစ္ စီးပြားေရးစံနစ္ကို အကာအကြယ္ေပးရန္၊ ဦးေန၀င္း၏ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ျဖင့္ ခ်ီတက္ေနသည့္ ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ကို အေကာင္အထည္ေဖၚရာတြင္ ဟန္႔တားေႏွာက္ယွက္ မည့္သူမ်ားအား အေရးယူႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ျပဌာန္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ဥပေဒျဖင့္ ႏိုင္ငံသား တဦးတေယာက္၏ မူလ အခြင့္အေရးမ်ားကို တားျမစ္ကန္႔သတ္ အေရးယူမည္ ဆိုပါက ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ အညီ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမွာက္ထားသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ၀န္ႀကီးအဖြဲ႔ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေကာင္စီတို႔၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္ရၿပီး အနီးကပ္ဆံုး ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပ၍ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံသားတဦး၏ မူလအေျခခံ အခြင့္အေရးမ်ားကို ကန္႔သတ္တားဆီးမိန္႔ ထုတ္ျပန္မည့္သူသည္ အစိုးရအဖြဲ႔ ျဖစ္ရန္လိုသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ ထားသည့္ အစိုးရ အဖြဲ႔၏ အဂၤါရပ္ႏွင့္ ညီညြတ္ရန္ လိုသည္။ သို႔မွသာ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးလိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒကို က်င့္သံုးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးမည့္ သူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္သည့္ သူမ်ား၏ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၀(ခ) ျဖင့္ အေရးယူ၍ မူလ အခြင့္အေရးမ်ားကို ကန္႔သတ္တားဆီးခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ကန္႔သတ္တားဆီးမိန္႔မ်ားကို ေဖါက္ဖ်က္သည္ဟု ဆိုကာ ပုဒ္မ ၂၂ ျဖင့္ ဆက္လက္ အေရးယူၿပီးအမႈ စစ္ေဆးသည္မွာ စီရင္ခ်က္ႏွင့္ အမိန္႔ခ်မွတ္မည့္ အဆင့္သို႔ပင္ ေရာက္ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။

တရားလိုျပသက္ေသ ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းတပ္ဖြဲ႔မွ ဒုတိယ တပ္ဖြဲ႔မွဴး ရဲမွဴးႀကီး ၀င္းႏိုင္ထြန္းကို စစ္ေဆးရာတြင္ ရံုးေရွ႔ရွိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာက္ယွက္ ဖ်က္ဆီးလိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒအရ ကန္႔သတ္မိန္႔၊ တားဆီးမိန္႔မ်ားႏွင့္ တားဆီးခံထားရသူ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကန္႔သတ္မိန္႔ထဲတြင္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၌ ျပဌာန္းထားေသာ မူလအခြင့္အေရးမ်ား ထဲက ပုဒ္မ ၁၄၈(ဂ)၊ ၁၅၇၊၁၅၈၊၁၅၉ (က) (ခ) ႏွင့္ ၁၆၀ တို႔တြင္ ပါရွိသည့္ မူလအခြင့္အေရးမ်ားကို ကန္႔သတ္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းသို႔ကန္႔ သတ္ထားသျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ မည္သူ တစံုတဦးကိုမွ် ေတြ႔ဆံုျခင္း၊ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ လက္ခံစကားေျပာဆိုျခင္း၊ ညအိပ္ညေန တည္းခိုခြင့္ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးမ်ား မရွိေၾကာင္း စသျဖင့္ သီးသန္႔ခံုရံုးေရွ႔တြင္ ထြက္ဆိုခဲ့သည္။

နအဖ အာဏာသိမ္း အစိုးရအေနျဖင့္ ၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို က်င့္သံုးခြင့္ရွိ၊မရွိကို ဥပေဒ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ သံုးသပ္ရန္ လိုအပ္လာေပသည္။

ဥပေဒအရ တည္ေထာင္ထားေသာ အစိုးရကို ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒတြင္ The Government established by Law ဟုေဖၚျပထားသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔၊ ယခု ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာ ေရးႏွင့္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီကို ကုလသမဂၢ အဖြဲ႔အစည္းႀကီး အပါအ၀င္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အစိုးရအျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳထားေသာ အစိုးရျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းသို႔ အသိအမွတ္ ျပဳထားသည့္အတြက္ ဥပေဒအရ တည္ေထာင္ထားေသာ အစိုးရ (The Government established by Law) ျဖစ္မလာပါ။

အစိုးရဟူသည့္ စကားရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒ၊ အခန္း(၂) အရပ္ရပ္ဆိုင္ရာ ရွင္းလင္းခ်က္မ်ား ျပစ္မႈဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၇ တြင္ အစိုးရဆိုသည္မွာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ တ၀ွမ္းလံုးတြင္ မည္သည့္အရပ္၌ မဆို ဥပေဒအရ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာရရွိေသာ သူတဦးကိုျဖစ္ေစ၊ အမ်ားကိုျဖစ္ေစ ဆိုလိုသည္ဟု ရွင္းလင္း ေဖၚျပထားသည္ကို ေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ ဥပေဒ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအရ နအဖသည္ ဥပေဒအရ တည္ေထာင္ထားသည့္ အစိုးရတရပ္မဟုတ္ ေၾကာင္းကုိ ေအာက္ပါ အခ်က္မ်ားအရ အထင္အရွား ေတြ႔ရွိရမည္ျဖစ္သည္။

၁၈-၉-၁၉၈၈ ရက္စြဲပါ ေၾကျငာခ်က္အမွတ္ ၁/၈၈ တြင္ ႏိုင္ငံတ၀ွမ္းလံုးတြင္ အဖက္ဖက္မွ ယိုယြင္းေနေသာ အေျခအေနကို အခ်ိန္မီ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္သူျပည္သား အားလံုးအက်ိဳးငွာ တပ္မေတာ္သည္ ေအာက္ပါ လက္ငင္းတာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ရန္ ယေန႔မွစ၍ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ အရပ္ရပ္ကို လံုး၀တာ၀န္ ယူလိုက္သည္။ ထိုေန႔မွာပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို ဖ်က္သိမ္းေၾကာင္းႏွင့္ ဒုတိယ ၀န္ႀကီးမ်ားကို တာ၀န္မ ွရပ္စဲေၾကာင္း ၂/၈၈ ျဖင့္ ေၾကညာခဲ့သည္။

၂၀-၉-၁၉၈၈ ရက္စြဲပါ ေၾကျငာခ်က္အမွတ္ ၄/၈၈ တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔မွ တာ၀န္ေပးခ်က္အရ ေအာက္ပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ပါ၀င္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အစိုးရအဖြဲ႔ကို ယေန႔မွစတင္၍ ဖြဲ႔စည္းလိုက္ သည္ဟု ေၾကညာခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔ ယခုႏိုင္ငံေတာ္ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အစိုးရအဖြဲ႔ကို ေၾကညာခ်က္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းတည္ေထာင္ထားသည့္ အစိုးရမဟုတ္ေၾကာင္း ထင္ရွားစြာ ေတြ႔ရွိႏိုင္ပါသည္။ ထို႕အျပင္-

(က) ၄၅ ႏွစ္ေျမာက္ ေတာ္လွန္ေရးေန႔ျဖစ္ေသာ ၂၇-၃-၁၉၉၀ ရက္ေန႔ စစ္ေရးျပ အခမ္းအနားတြင္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ေစာေမာင္၏ မိန္႔ခြန္းတြင္ ဒီေန႔အစိုးရဟာ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမွာက္ခံရတဲ့ အစိုးရမဟုတ္ဘူး။ တပ္မေတာ္အစိုးရ၊ ဘာသာျပန္ဆိုခ်က္တြင္ We are not elected government. We are a military government ဟုေတြ႔ရပါသည္။

(ခ) ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ၏ သတင္းထုတ္ ျပန္ေရးေကာ္မတီက သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲ၊ စာမ်က္ႏွာ ၂ တြင္ တိုင္းျပည္၏ လိုအပ္ခ်က္အရ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ တပ္မေတာ္အစိုးရက ႏိုင္ငံေတာ္ တာ၀န္ယူခဲ့ရသည္ဟု သက္ဆိုင္ရာတာ၀န္ရွိသူက ေျပာၾကားသြားသည္ကိုလည္း ေတြ႔ရပါသည္။

အထက္ေဖၚျပပါ အခ်က္မ်ားအရ နအဖသည္ ၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရး ကိုကန္႔သတ္တားျမစ္ ႏိုင္သည့္ အခြင့္အာဏာမရွိပဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေပၚ ကန္႔သတ္ တားျမစ္ခဲ့ျခင္းသည္ ဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္းမရွိသည္ကို အထင္အရွား ေတြ႔ရွိရသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား တားဆီးမိန္႔ ထုတ္သည့္ အထဲတြင္ပါသည့္အခ်က္မ်ားမွာ သံရံုးမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္သူမ်ားႏွင့္ မဆက္သြယ္ရန္၊ ေနအိမ္မွ အပျပင္ပသို႔ ထြက္ခြင့္ လံုး၀မျပဳရန္၊ အျခားသို႔ စာျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စကားေျပာေၾကးနန္းျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ဆက္သြယ္ျခင္း မျပဳရန္ဟု သာပါရွိသည္။ သို႔ေသာ္ တရားလိုျပသက္ေသ ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းတပ္ဖြဲ႔မွ ဒုတိယတပ္ဖြဲ႔မွဴး ရဲမွဴးႀကီး ၀င္းႏိုင္ထြန္းက တရားရံုးတြင္ ၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ မူလအခြင့္အေရးမ်ားကို ကန္႔သတ္ထားျခင္းသည္ တရား၀င္ ဆက္လက္ အတည္ျဖစ္လ်က္ရွိသကဲ့သို႔ တရားရံုးက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား အျပစ္ေပးႏိုင္ရန္ တမင္ရည္ရြယ္၍ ထြက္ဆိုခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိသာထင္ရွားသည္။

၁၉၇၄ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအေျခခံ အခြင့္အေရးမ်ားကို ကန္႔သတ္မည္ဆိုလွ်င္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမွာက္ထားသည့္ အစိုးရျဖစ္ရပါမည္။ နအဖသည္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမွာက္ထားသည့္ အစိုးရမဟုတ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအမႈကို မစြဲဆိုႏိုင္၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ စြဲဆိုျခင္းမရွိသည့္ အမႈကို လက္ခံ စစ္ေဆးေနျခင္းသည္ နဂိုလ္မူလကပင္ မွားယြင္းေနသည့္အတြက္ စြဲဆိုထားသည့္ အမႈကို တရားလိုဖက္မွ ရုပ္သိမ္းရန္သာျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္တင္ျပ လိုက္ရေပသည္။

0 comments:

Post a Comment